Müllerová, Lenka: Paratextualizace a její role v mediální komunikaci. In: K problémom mediálnej komunikácie I. Aktuálne otázky mediálnej kultúry. Komunikačný diskurz. Audiovizuálna kreativita. Trnava: FMK 2010, s. 447-456.

Příspěvek se zabývá paratexty mediálního produktu, jež jsou účelově vzniklé texty, informující budoucího příjemce (publikum) o primárním (autorském) sdělení, poskytují návod k recepci, lákají a vábí potenciálního recipienta (vlastníka) k recepci díla či koupi fyzického objektu mediálního produktu (knihy, filmu ap.). Vedle tzv. orientátorů, jež jsou přítomny v primárním sdělení, jsou paratexty důležitými prvky, jež naznačují příjemci možný průběh interpretace produktu a podstatně směrují jeho budoucí receptivní činnosti. Existence paratextů v rámci fyzického objektu mediálního produktu i mimo něj významně zaplňuje prostor mediální komunikace a výrazným způsobem se podílí na jejím utváření.
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Opište prosím kontrolní kód "7907"
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one