Müllerová, Lenka: Paratextualizace a její role v mediální komunikaci. In: K problémom mediálnej komunikácie I. Aktuálne otázky mediálnej kultúry. Komunikačný diskurz. Audiovizuálna kreativita. Trnava: FMK 2010, s. 447-456.

Příspěvek se zabývá paratexty mediálního produktu, jež jsou účelově vzniklé texty, informující budoucího příjemce (publikum) o primárním (autorském) sdělení, poskytují návod k recepci, lákají a vábí potenciálního recipienta (vlastníka) k recepci díla či koupi fyzického objektu mediálního produktu (knihy, filmu ap.). Vedle tzv. orientátorů, jež jsou přítomny v primárním sdělení, jsou paratexty důležitými prvky, jež naznačují příjemci možný průběh interpretace produktu a podstatně směrují jeho budoucí receptivní činnosti. Existence paratextů v rámci fyzického objektu mediálního produktu i mimo něj významně zaplňuje prostor mediální komunikace a výrazným způsobem se podílí na jejím utváření.
Nechte si zasílat novinky přímo do Vaší emailové schránky
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one